ADELINACALLCENTER COPYRIGHT 2018. ALL RIGHTS RESERVED.

Готуємось до співбесіди • поради бізнес-тренера О.Солодяка

29 січня 2017 в рамках співпраці Аделіни  з проектом Work Service Lviv  відбувся відповідний майстер-клас бізнес-тренера Олега Солодяка. Work Service Lviv –  це унікальний соціальний проект для людей, що опинились без роботи і матеріальної підтримки. Наводимо основні корисні поради Олега з МК.

Ваше ідеальне резюме вже готове і подіяло – вас запросили на співбесіду. Попереду – найважливіший етап – співбесіда.

Ніхто не запам’ятає нас за наші думки

Для початку дізнайтесь все про компанію та вакансію. На практиці кожен другий кандидат цього не робить, багато претендентів, отримуючи запрошення на співбесіду, не намагаються дізнатись, куди їх покликали. Тим часом, це дуже важлива інформація. Ну як можна йти невідомо куди? По-перше, таке ставлення до справи просто несерйозне. Треба, все ж таки, цінувати себе, свій час і сили. До того ж, є шанс просто не знайти потрібну компанію, або, того гірше, потрапити до шахраїв.

По-друге, вам слід володіти хоча б мінімальною інформацією про роботодавця, тим більше, якщо він відомий на ринку: які основні напрямки діяльності компанії, перспективи, плани? Відповіді на ці та багато інших питань можна легко знайти в інтернеті. Поміркуйте, адже ви не просто бажаєте отримати роботу, а прагнете працювати у конкретній команді професіоналів. Чи не так? А ще люди можуть замислюватись над цими запитання, проте не практикують відповіді. Ніхто не запам’ятає нас за наші думки. В контексті підготовки не ефективно діяти без практики. Озвучення і вербалізація того, що ви підготували, дозволяє закріпити і виправити помилки, а головне підвищити шанс успіху.

Менеджер з підбору персоналу поставить вам питання: «Чому хочете працювати саме в нашій компанії?» Підготувавшись, ви зможете відзначити цікаве положення компанії на ринку, а також продемонструвати впевненість у тому, що ваша співпраця буде корисною обом сторонам.

Подивіться на себе, як роботодавець

Привертайте увагу. Ні, тут справа не у білому костюмі чи хорошому манікюрі. Хоча візуальний образ – теж важлива річ. Справа у ваших відповідях. Коли ви відповідаєте на запитання, пам’ятайте про три основні кити вдалої комунікації:

  1. Впевнений голос та відкритість.
  2. Надання прикладу для того, щоб відповідь запам’яталась.
  3. Пояснення – чому ця відповідь має стати важливою для співрозмовника та для майбутньої роботи.

Один із найважливіших елементів вдалого інтерв’ю –  вміти побачити перспективу зі сторони роботодавця. Провівши сотню співбесід, грамотний роботодавець не готовий чути як все буде добре, коли ви почнете працювати, або те, що ви бажаєте «спробувати себе в чомусь новому». Змініть ракурс. Змініть перспективу. Люди діляться на дві категорії: ті, які наповнюють робоче життя можливостями, ініціативою і простотою виконання поставлених завдань, та ті, які його ускладнюють і забирають ресурс. Відповідно, задайте собі запитання: якій категорії людей ви самі віддасте перевагу?

Пам’ятайте про мову тіла. Під час розмови співрозмовник більше схиляється вірити невербальним жестам, аніж словесним висловлюванням. Застосування правильних жестів і поз підвищує наші шанси на успіх. Соціальний психолог Емі Кадді демонструє, як ми можемо контролювати і обирати правильні жести. У наступних статтях ми докладніше торкнемось цієї цікавої теми.

Будьте розумно чесними

Передусім, будьте чесними із самим собою. Опісля поміркуйте, наскільки ви бажаєте бути чесним з роботодавцем. Найпоширенішою помилкою під час інтерв’ю є те, що ми обіцяємо зробити те, що не вміємо або переконуємо в тому, у чому ж самі не впевнені. Подумайте зайвий раз – які ваші сильні сторони? А якщо в чомусь сумніваєтесь – додайте відверту відповідь з планом, як ви бажаєте це змінити і чого досягти.

При цьому, відповідаючи на питання, пам’ятайте, що неприпустимо негативно відгукуватись про колишніх роботодавців, навіть якщо ви вважаєте, що на попередній роботі вас відверто ображали. Не варто також з байдужістю говорити про роботу тощо. Робіть акцент на позитивних моментах, недоліки і помилки не повинні бути «кричущими», ваше завдання – показати, як ви з ними успішно справляєтесь. Чи не вигадуєте незрозумілих відповідей, але й не обмежуєтесь банальностями.

Перелік позитивних якостей повинен виражатися через професійні досягнення. Якщо вас запитують про ваші сильні сторони, говоріть про те, що має безпосереднє відношення до бажаної роботи. Якщо запитують про слабкі – згадуйте тільки ті недоліки, які є продовженням ваших переваг (наприклад: “Я звик старанно працювати, мене турбує, що я дуже багато уваги приділяю деталям у процесі роботи, дуже вимогливий до себе” тощо).

Кращий експромт – це заздалегідь підготовлений експромт

“Тренуйтесь на кішках”. Проведіть кілька тренувальних занять з друзями – нехай вони зіграють роль суворого роботодавця. До “стандартних” питань роботодавців відносяться наступні:

Ставте правильні питання

Готуючись до співбесіди, слід також обов’язково продумати всі можливі питання з вашого боку. Коли кандидат тільки киває головою, висловлюючи своє мовчазне розуміння та згоду, це не додає балів на його користь. Швидше, його вважатимуть незацікавленим у роботі, або ж людиною, яка на все згодна, аби взяли хоч кудись. А таких працівників керівники не дуже-то шанують, поважаючи людей, які цінують себе.

Адже завжди знайдеться про що запитати: докладно уточнити посадові обов’язки, розмір зарплати на випробувальному терміні та після, особливості корпоративної культури. Загалом, під час працевлаштування немає дрібниць, і краще передбачити якомога більше. Насправді, це діє в ваших інтересах: раптом якась незначна умова вам взагалі не підійде.

Добре буде, якщо перед інтерв’ю ви також оновите свої професійні знання: почитайте спеціалізовану літературу, вивчіть останні досягнення у вашій галузі. Це охарактеризує вас як фахівця, який не просто займається своєю улюбленою справою, а й знає про неї все.

Top

ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ

Вкажіть Ваше ім`я

Номер телефону для зв'язку

E-mail

Опишіть Ваш запит

×