ADELINA CALL CENTER COPYRIHGT 2004-2023. ALL RIGHTS RESERVED.

Як підготуватись до співбесіди

Що таке співбесіда

Більшість людей сприймає співбесіду як процес тотального опитування чи перевірки. З цієї причини надмірне хвилювання, невпевненість і в гіршому результаті відмова. Але ж співбесіда – це перш за все діалог. Діалог між роботодавцем та майбутнім співробітником. Більше про те що таке інтерв’ю з роботодавцем та як вони зазвичай проходять – в нашії статті нижче. А бізнес-тренер нашої компанії Олег Солодяк дасть кілька ефективних порад як краще підготуватись до співбесіди, почувати себе впевнено та зацікавити майбутнього роботодавця.

Як зазвичай проходить більшість співбесід

Зазвичай співбесіда при прийомі на роботу складається з декількох етапів, або частин. Першу співбесіду, як правило, проводить HR-менеджер або рекрутер компанії. Це свого роду знайомство співробітника і роботодавця. На цьому етапі HR-менеджер прагне дізнатись яка Ви людина, як Ви поводите себе в різних ситуаціях, Ваші цінності, що Вас цікавить, тощо. Це може бути особиста зустріч в офісі компанії, співбесіда телефоном або онлайн в одному з месенджерів.

Якщо Вас запросили на другий етап найму на роботу, це означає, що HR-менеджер побачив в Вас людину, чиї цінності, життєві погляди співпадають з цінностями компанії а Ваш досвід або потенціал буде корисним для розвитку компанії. На цьому етапі зазвичай присутній майбутній керівник. Йому рекрутер вже розповів про Вас як про людину, тож його будуть цікавити Ваші професійні навички та досягнення на попередніх місцях роботи. Керівнику важливо зрозуміти наскільки Ви зможете справитись з задачами, що будуть поставлені перед Вами. Інколи цей етап може бути проведений одночасно з попереднім, якщо посада, на яку Ви подаєте своє резюме, не вимагає присутність керівника, а Ваші навички рекрутер може оцінити самостійно.

Роботодавець також може провести групове інтервью, на якому крім Вас будуть присутні інші кандидати на цю посаду. Такий формат дозволяє оцінити поведінку кожного кандидата в команді, як він спілкується з незнайомими людьми, як може підтримати бесіду, побачити лідерські риси майбутніх кандидатів.

Якщо це співбесіда на керівну посаду, то обов’язково буде ще один етап співбесіди з акціонерами компанії, ТОП керівниками. Тут важливо показати, що з Вами компанія буде розвиватись, будуть зростати прибутки, покращиться рівень сервісу якість послуг. Наскільки Ви здатні  брати на себе відповідальність, можете приймати складні рішення, здатні керувати великими командами.

Проте не важливо в яку компанії та на яку вакансію Ви готуєтесь до співбесіди. Чи то робота оператором контактного центру, менеджера з продажу чи керівника компанії, до співбесіди потрібно підготуватись. Адже від Вашої підготовки може залежати і фінальній результат.

Підготовка до співбесіди

Коли ми готуємось до інтерв’ю з роботодавцем, ми, як правило, бажаємо справити позитивне враження та отримати бажаний результат. Сотні статей та книг рекомендують різні методики та інструменти, які варто використати під час розмови. Дають поради як саме відповідати на те чи інше питання.

Далі я поділюся з Вами трішки іншим підходом, а саме – моделями ефективної поведінки та кроками, які Ви можете використати для того, щоб досягти своєї мети і вдало пройти  співбесіду. Однак, будьте уважними і обережними. Добре пройти інтерв’ю не дорівнює перехитрити роботодавця чи досягти бажаного – це знайти баланс між відвертою розмовою і закликати співрозмовника до відкритою діалогу. В такому підході обидві сторони отримають результат. Звучить складно? Не поспішайте робити висновки. Основна задача – включити увагу та задуматися. Пропоную організувати для себе безпечний простір, підготувати свій улюблений напій і гайда розбиратися які ж моделі поведінки та кроки допоможуть Вам підготуватися до співбесіди.

Ефективні моделі поведінки на співбесіді

Як себе поводити під час співбесіди, як вести розмову, про що говорити. Ці та багато інших питання задає собі кожен кандидат перед співбесідою. Особливо якщо це перша співбесіда на першу роботу.

Будьте ініціативними

Так. Так. Адже саме від вас залежить який буде результат співбесіди. Досить часто майбутній співробітник помиляється перекладаючи результат співбесіди на роботодавця мотивуючи це тим що мовляв “вам вирішувати підійду я чи ні”. Звісно. Якщо роботодавець не захоче він не прийме Вашу кандидатуру до уваги. Водночас у більшості випадків, якщо Ви проявляти ініціативу, задаєте питання, від Вас відчувається драйв і Ви зацікавлені – хороший роботодавець починає бачити ту людину яку він шукає і готовий розвивати.

Наводьте приклади

Однозначно. Приклади. Кілька прикладів. Вам не почулося. Доповнюйте їх конкретними історіями та випадками, саме вони вони допоможуть скласти враження про ваші компетенції. Забудьте про ці стандарті фрази а-ля: “я комунікабельний”. Роботодавця цікавить, як Ви проявляєте цю комунікабельність і як її використовуєте. Тому підготуйте кілька прикладів і згадайте коли і де Вам вдалося проявити свою комунікабельність. Підготуйте чіткі приклади та пояснення про більшість своїх компетенцій. Такий підхід показує Вас як людину яка однозначно знає чого хоче і впевнена в собі. А таки риси дуже цінує роботодавець в своїх співробітниках.

Готуйтесь до нестандарних ситуацій

Будьте готовим до непередбаченого, адже саме в стресових ситуаціях і дрібницях можна побачити справжнього себе. Наївно думати, що буде достатньо розказати лише про себе та про улюблене хобі. Надійні роботодавці завжди будуть перевіряти Вас у ситуаціях і створювати для Вас умови, які будуть відрізнятися від соціально очікуваних відповідей. Тому наполегливо рекомендую прокрутити в голові різні випадки та можливі сценарії про що Вас можуть запитати.

Основні кроки до ефективної співбесіди

Ці кроки легко запамятати, адже вони напряму дорівнюють ключовим етапам співбесіди.

Дізнайтеся про вакансію та компанію

Наприклад, якщо це вакансія менеджер продажу перечитайте основні обов’язки та підготуйте запитання та уточнення. Подумайте, чим може бути цікава для вас така посада і які ваші сильні сторони.

Знайдіть інформацію про роботодавця. Що це за компанія та чим займається. Подивіться сайт компанії, відвідайте сторінки в соцмережах.

Презентація себе під час інтерв’ю

Складіть про себе розповідь та зберігайте її структуру. Не потрібно все вчити на пам’ять. Достатньо просто тримати в увазі ключові моменти. Водночас також будьте готові до контрольованої імпровізації.

Зовнішній вигляд

Зверніть увагу на свою “невербаліку” та зовнішній вигляд. Так це досі важливо, адже люди ми всі соціальні і приємно спілкуватися з людиною, яка поводиться і виглядає пристойно. Не потрібно бути унікальним чи оригінальним. Достатньо виглядати чисто та акуратно відповідно до профілю посади

Як поводити себе під час співбесіди

Використайте ефективні рольові моделі. Тобто поводьтеся активно та зацікавлено; наводьте приклади; будьте готові до різних стресових ситуацій; поводьтеся в міру позитивно та допитливо. Чим більше ви проявляєте інтерес, слухаєте уважно та реагуєте на запитання тим більше будуть проявляти уваги до Вас.

Про чесність на співбесіді

Чи варто бути чесним та говорити всю правду?

Маленька неточність часом дозволяє зекономити тонну пояснень. Разом з тим, якщо Ви не відверті і не чесні з роботодавцем – це не дозволить Вам побудувати довгострокові відносини. Зрештою так само як і відносинах з рідними та друзями.

Питання на співбесіді

Задавайте запитання. Прояснюйте деталі. Уточніть для себе всі моменти, щоб потім бути готовим відверто відповісти роботодавцю про свої наміри.

Приклад запитань, які можна поставити роботодавцю по процесу навчання та роботи якщо це стосується вакансії менеджера проекту 

Питання до роботодавця

А скільки потрібно задавати запитань роботодавцю. Два. Шість. Більше?

Однозначно потрібно задавати запитання і створювати діалог, адже співбесіда це найперше можливість дізнатися більше про роботодавця і підтвердити свої сильні сторони. Тому не обмежуйте себе запитанням. В цілому варто уважно слухати, більшість відповідей на запитання грамотний роботодавець надасть вам у свої презентації, але не забувайте уточнювати та прояснювати деталі.

Не бійтеся питань про оплату праці та процес працевлаштування. Рекомендую проговорювати ці моменти у кінці співбесіди, коли Ви для себе зрозумієте основні вимоги та умови. Зможете уявити себе в ролі посади. Співставте свій досвід, наміри, цілі та переваги які може надати вам компанія. Проговоріть всі незрозумілі для себе ситуації та не потрібно будувати міфів чи замовчувати, те що не зрозуміло. Досвідчений роботодавець так само наведе вам приклади та пояснить всі нюанси: переваги та недоліки. Часто досвід та компетенції які ви можете отримати, а вже потім грошова винагорода (особливо якщо це ваша перша робота). Якщо ви досвідчений кандидат, на мою думку слід шукати баланс між винагородою і умовами які може надати вам роботодавець.

Як приклад, робота в колл центрі має досить багато міфів, які ми спростовуємо у нашій статті Міфи і правда про роботу в контакт-центрі

Як дізнатись результат співбесіди

Проговоріть всі наступні кроки та процес контактування з роботодавцем. Це потрібно щоб бути готовим відповісти про свої наміри та готовність і почути ці наміри від роботодавця.

Які найпоширеніші помилки допускають учасники співбесіди.

Їх декілька. Наприклад:

Висновки

Отже теоретично Ви готові, якщо ви уважно прочитали всю статтю. Тепер слід переходити до практики. Єдине що підведу підсумок.
Не сприймайте співбесіду як допит. Таке сприйняття наштовхує нас на неправильні установки і думки щодо підготовки і аналізу своєї поведінки. Замість того щоб зібратися з думками, запланувати все і знайти відповіді на декілька поставлених собі ж самому запитань щодо знання вакансії; сил та ресурсів; розуміння плюсів та зон розвитку – ми панічно концентруємося на чомусь одному або ж взагалі покладаємося на повну імпровізацію. У підсумку отримуємо не те що бажали. Не робіть так.

Один із найважливіших елементів це – вміти бачити перспективу, побути зі сторони роботодавця. Провівши сотню співбесід грамотний роботодавець не готовий чути «як все буде добре коли ви почнете працювати або те, що ви бажаєте спробувати себе в чомусь новому». Змініть ракурс. Змініть перспективу. Люди діляться на дві категорії: ті які наповнюють ваше робоче життя можливостями і простотою або ті які його ускладнюють і забирають ресурс. Відповідно задайте собі запитання: якій категорії людей Ви віддасте перевагу?

ЗАМОВИТИ ПОСЛУГУ




×